1 november 2011

Du måste tro på dig själv, när ingen annan gör det

Jag blev gravid med min son när jag var sjutton år. Det var mycket blandade reaktioner ifrån omgivningen, vissa mer positiva än andra. Trotts att många "rådde" mig till att göra abort så tog jag min egen väg och gjorde mina egna val att behålla vår son. Jag påstår inte att jag var redo att bli förälder, och det är många saker som skulle underlättats om jag fick barn senare i livet, det säger jag ingenting om. Men med alla kort på bordet, vem är redo? Idag har jag en 3årig son, ett fint hem, körkort, snart utbildad undersköterska och egen bil....så är jag så lycklig att jag gick min egen väg & trodde på mig själv!!! Jag tror inte att det är någon som är "beredd" att bli förstagångsförälder. Jag tror att livet som mamma är lika nytt oavsett om man är 18 eller 28!

Om man är äldre har man kanske hunnit besökt platser man velat besöka, kanske gått en utbildning och utbildat sig till det man vill bli. Men vem säger att man inte kan göra dessa saker senare? Det blir mer jobb, och det blir kämpigare!! men om man verkligen tror på sig själv... och vill, så går allting!!!


1 kommentar: