13 augusti 2012

Den dagen kommer jag tacka mig själv

Jag har hunnit vakna av solen, kokat kaffe, halsat kaffe, jag har hunnit ringa ett x antal chefer och nu håller jag på att laga frukost/lunch och är jag påväg in i duschen för att fara och fixa några jobbgrejer på stan. Det känns som att jag legat i dvala ett tag nu och att jag nu har 232492 energibomber inom mig som vill fixa allt på en och samma dag. Idag känner att "idag är en dag som jag kommer hinna med mycket på, har knappt hunnit vakna och jag har hunnit med allt detdär redan. Men jag är så. Då jag väl kommer igång med mina ringningar blir jag en telefonterrorist. Då jag väl skickar in mina ansökningar äre inte till ett ställe utan till flera. Då jag väl ringer till en chef så ringer jag flera. Nu sitter jag i telefonkö till nästa jobbprojekt. Tålamod med jobb är inte min bästa sida, vill helst att jag skulle fått ett jobb igår, men trotts det ser ljus på hösten. Det ordnar sig alltid på något vis för mig, den som kämpar för något gott väntar aldrig för länge vare va? Inom kort kommer jag ha jobb, och då den dagen kommer jag tacka mig själv för att jag är den telefonterrorist jag faktsikt är.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Har kollat runt lite på din blogg, hittade dig på facebook på den här gruppen :) Du verkar vara en väldigt driftig tjej och mån om ditt utseende. Ser att du letar jobb för fullt. Jag arbetar med hudvård och makeup, skulle det vara någonting för dig också? =) Vill jättegärna berätta mer för dig! :D

    SvaraRadera