29 augusti 2012

Hiiiiigh on life

Ibland har man dagar som man är överdrivet glad, utan att veta varför. Idag har vi har köpt fiskar. Idag blev det inte en fisk... efter en lång tid fick vi med oss fyra påsar fisk hem. Nu snackar vi inte ätbar lax, nu snackar vi akvariefiskar. Jag har även googlat och läst fram om fiskar, och under min fisk-googling så kom jag in på en lag. En fisk lag. WTF? Jag hade ingen aning om att fiskar har en lag med paragrafer och grejer. Man lär sig något nytt varje dag! Innan hemgång med fiskpåsarna frågade jag ut fiskförsäljaren så att domhär fiskarna ska få en trygg och stabil vardag.Den förra fisken kunde leva upp till 40 år, efter han hamnade hos oss levde han....inte direkt 40 år. Nu när jag kan allt om fiskar och dess paragrafer, ska domhär hänga med oss 40 år plus lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar