29 augusti 2012

Hittade nyss min telefon...i kylen

Hejjjj o hallååå...Jag börjar känna mig snurrigare och tröttare än vanligt vid denhär tiden brukar jag inte känna mig såhär förvirrad. Tror att jag ätit för lite idag, så för tillfället håller jag på att  trycka i mig nötter. Jag gick nyss omkring på jobbet, sjukt förvirrad och filosoferade för mig själv då jag fick känslan av att jag saknade någonting. Detta någonting, var min telefon. Jag ställde mig rakt upp o ner (inte bokstavligen, men nästan) i tvrummet och började lytfa runt soffkuddarna i hela soffan. Ingen telefon där...ingen telefondär. Jag fick småpanik och funderade vart jag hade kunnat förvirrat bort telefonen, då jag i samma ögonblick tänkte för mig själv "den kan ju inte ha gått långt bort, med tanke på att den inte har några ben....hehe" Då jag flyttat runt soffkuddarna och flyttat tillbaks dom igen, sa min magkänsla åt mig att gå till kylen. Jag vet inte om det var för att jag var hungrig, men den sa åt mig att gå raka vägen dit och öppna kylskåpet, och woala...Där låg den, högst upp på hyllan brevid det röda mjölkpaketet, iskall och felplacerad. Nu har jag den, brevid mig..och undrar hur i hela fridens namn jag kunde lägga den i kylskåpet, en sak är säker..jag ska aldrig glömma den i kylskåpet igen. Nu blir det kaffe, för o få lite hjärnceller att vakna till liv. Fem timmar kvar av nattpasset, sen får jag fara hem till min sköna, varma, och efterlängtade säng! Borta bra, men hemma bäst. Det är bästa och sannaste ordspråket. Finns ingenting som är så hemma, som hemma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar