20 augusti 2012

Winners never quit and quitters never win

So damn true. Ibland känner man sig redo för en sak, tror man. I själva verket är man inte så redo att man är redo för det man tror att man är. Man kanske är redo, till 99 procent men kastar in sig i situationen endå utan att tänka efter en extra gång vad det är man egentligen ger sig in på. Det räcker med att en procent av en själv av någon andledning inte känner sig redo, för att hela planen man byggt upp inom sig ska raseras. Ibland kan det vara smart att tänka igenom en sak ett antal gånger innan man ger sig in på någonting, för att känna efter innest inne om man verkligen är redo. För om man gör någonting och man vill lyckas med det, är det viktigt att man går in helhjärtat till hundra procecnt. Man känner oftast själv om det finns någon liten procent långt inne i kroppen som säger åt en att man inte är redo för det man tror man är. Om det då faktiskt är en liten procent inom sig som faktiskt inte är redo, är det bästa man kan göra att avstå. Ibland händer det att man är hetsig och hoppar på tåget endå, trotts att man egentligen vet att man inte borde. Think twice är någonting jag kommer tänka på innan jag beslutar saker i livet hädanefter, because winners never quit and quitters never win. Jag kommer aldrig vara en som avslutar saker oavslutade. Jag vill inte vara en sån. Oavsett om det tar lång eller kort tid,  kommer jag i slutändan stå med ett leende på läpparna och säga "I made it..anyway!!!" ;)

2 kommentarer:

  1. Tänkte bara säga att du är duktig på att skriva. :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med d du skrev ''Det räcker med att en procent av en själv av någon andledning inte känner sig redo, för att hela planen man byggt upp inom sig ska raseras''

    Men jag håller inte med här ''
    Om det då faktiskt är en liten procent inom sig som faktiskt inte är redo, är det bästa man kan göra att avstå'' för den procenten som säger ''du e inte redo'' kan vara en rädsla, lathet...,etc

    Anyways...man kan vilja någonting, känna sig redo...men frågan här. Är det man vill redo för dig?!

    SvaraRadera