18 juni 2012

Humlefäktning i lägenheten

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen, det dyker alltid upp någonting även om jag endast sitter och stirrar rakt fram. Ikväll när jag satt som en lugn och sansad människa, hörde jag någonting som brummade. Min instinkt sa mig att det var en humla, så jag kollade bakom mig och där var den. Stor som ett matskedsmått flög den omkring i min lägenhet. Med tanke på att jag ramlade på en humla och fick den i ögat när jag var liten när jag gjorde cirkuskonster på en trampett..... (ja det är sant), blev jag självklart hysterisk. Jag visste inte vart jag skulle springa/gå eller gömma mig..fram tills jag såg min fitness-tidning. Jag rullade ihop tidningen, och väntade att den (humlan) skulle sätta sig. Den flög till mitt fönster och försökte fly ut, men jag kom hack i häl efter den med min tidning i högsta hugg. Med tanke på att jag förmodligen var räddare än humlan, kastade jag tidningen rädd som satan, men missade. Humlan blev mer och mer förbannad, och började brumma mer och mer, och jag blev mer och mer rädd att den skulle få ett ilsket utbrott och flyga och attakera mig. Tillslut, jagade jag ut den ur min lägenhet och smällde igen balkongdörren, så att den inte (ilsken som den var) skulle hämta sina humlekompisar. Puhhhhhhhhh....Kommer hädanefter alltid stänga, låsa och bomma igen min balkongdörr så inga humlor någonsin har chansen att flyga in hos mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar