20 juni 2012

Sjukt hur kreativ man kan vara...ibland

När jag får för mig någonting som jag vill ändra i lägenheten, ser jag plötsligt hur en sak jag vill ändra blir två, två saker bli tre, and so on! Oftast resulterar mitt tänkande i att jag i slutändan av tänkandet har en helt ny lägenhet, men men tanke på att alla affärer var stänga igår då jag påbörjade mitt projekt, fick jag nöja mig med dom saker jag faktsikt har.  Igår började jag min ommöblering i sovrummet...När jag hade dragit ut sakerna från sovrummet, insåg jag plötsligt att jag hade planerat att möblera om, men jag hade ingen plan på hur jag ville möblera? Smart tjej. Jag gick iväg, kokade kaffe, tänkte en stund och gick sedan tillbaka och påbörjaede möbleringen. Med tanke på att mitt sovrum endast går och möblera på 1-2 olika sätt, blev den enda ommöbleringen jag gjorde i sovrummet att flytta sängen till en annan sida av sovrummet, och vet ni vad? Den lilla förändringen gjorde en sjukt stor förändring, jag aldrig sovit så gott som jag gjorde inatt. Hursomhelst, då jag gjort det, började jag dammsuga, torka golven, byte gardiner i sovrummet och tvrummet, och flyttade alla lila saker i sovrummet till tvrummet. Plötsligt hade jag gjort om mitt svart/röda tvrum till ett lila istället. Sjukt hur kreativ man kan vara ibland. Idag är min enda lediga dag på veckan, har en del "måste göras" som jag skjutit upp, så det ska jag ta tag i. Har fortfarande kvar sifferdjungelsprojektet, har jag sagt att jag inte gillar siffror? Nu, kaffe..Sen påbörja projekt 1, sen 2, sen 3, and so on..... Ibland är dagarna för korta och planerna för många, feel me?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar