12 juni 2012

Siffer och uppskattninsdjungeln

En sak jag hatar med att bli vuxen..Eller okej, vara vuxen, eller ja framstå som vuxen, ni fattar.... är dethär med papper och siffror, och framförallt, att uppskatta hur mycket pengar man kommer få in under året Jag tror inte att det finns någon som blir så förvirrad och galen av alla dessa papper som jag, speciellt bostadsbidragspapper. Hur ska jag kunna uppskatta ett belopp som jag kommer få ut under ett år? då jag inte vet hur mycket jag kommer jobba varje månad, och absolut inte har någon som helst koll på hur mitt jobbschema kommer se ut nästkommande månad. Jag hatar verkligen att sitta och uppskatta pengar som jag inte vet om dom kommer existera eller inte, eller uppskatta mindre pengar än lönen jag faktiskt får in, för att sedan kanske bli återbetalningsskyldig om jag råkat jobba för mycket. När man väl sätter sig och börjar räkna i denhär sifferdjugeln av siffror, uppskattningar, och inkomster..blir man inte direkt på bra humör. För första gången är jag så irriterad att det nästan (observera nästan) ryker ur öronen på mig. Kan någon hjälpa mig iväg från denna sjuka siffer & uppskattningsdjungel!! Ikväll förstod jag varför jag alltid hatat matte......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar