1 juli 2012

Som en duracellkanin?


Hade en djup diskussion om livet och allt vad livet innebär med en jobbkollega för någon dag sedan. Vi kom fram till en hel del saker faktiskt, saker som man inte direkt tänker på i vanliga fall. Varför man är som man är, gör som man gör, blev som man blev, ja ni fattar. Jag blev såklart superinsatt av vårt djupa diskussionsämne och började tänka hur mycket som helst. Senare när jag kom hem började rensa fram min psykologibok som jag lagt på hyllan då jag blev klar med min utbildning, och började läsa igen. Han sa mycket smarta och djupa saker. En av dom lite mer odjupa sakerna var blandannat att jag är som en duracellkanin? Och ja, han kanske har rätt. Jag kanske är en duracellkanin. När jag väl sätter igång med någonting kör jag och kör och kör. Har aldrig ett projekt för mig utan det är alltid 2 eller 3, samtidigt. Alltid överspeedad med tankeverksamheten på 343434 varv per sekund.. Men ja gillar att vara så, och jag kommer att fortsätta vara så, så länge jag tycker att det är kul och mår bra av det.

"I dont stop when I´m tierd,
I stop when I´m done."

1 kommentar:

  1. Intressant med psykologi o filosofin om livet.
    Man önskar läsa mer om vad er diskussion handlat om och vad har du kommit fram till om t.ex. livet och meningen med det.

    SvaraRadera