17 augusti 2012

Hoppa upp och ner

Ok, jag började nyss hoppa upp och ner på jobbstolen av glädje då jag just precis hittade ett sånt akvarium som  kurt är i behov av (min fisk). För någon dag sen kollade jag på ett nytt hem till honom, men för att få ett sånt akvarium jag ville ha var jag tvungen att lägga flera tusenlappar, vilket kändes överkurs. Men. nu har jag chansen att endast lägga några hundra, och det finns i umeå. Med tanke på att fiskförsäljaren berättade (att fiskar som kurt) kan överleva upp till 40 år, känns det som en värd investering, med tanke på att snubben (med andra ord kurt, fisken) förmodligen kommer hänga med ett tag. Jag hoppas innerligt att det inte är sålt så att jag kan gasa iväg imorgon och hämta det. Brukar ha tur med sånahär grejer så jag håller tummarna att det är kvar. Spännande! Jaha, under dethär lyckoruset har jag har gjort av med så mycket energi att jag blivit hungrig. Brukar egentligen äta middag vid fyra, men med tanke på att jag är hungrig redan nu ska jag springa och värma maten. Jag känner att jag kommer uppdatera min mail  i princip hela natten, få sömnproblem imorgonbitti då jag kommer hem efter nattpasset, ligga och stirra och klicka upp uppdatera min hotmail-inkorg istället för att sova imorgonbitti då jag kommer hem. Allt detta för att jag är så exalterad att få ett svar på mitt mail. Tänk vad man kan exaltera upp sig för en fisk...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar