28 augusti 2012

I väntans tider

Ni vet ibland, när man väntar på någonting tycker man att tiden går sakta? Den går så sakta att man helst av allt skulle vilja kunna vrida fram tiden så att den går snabbare. Jag hatar verkligen att vänta. Mitt tålamod i väntans tider är inte det längsta. Ärligt talat så har jag inget tålamod alls, vissa stunder. Ni vet känslan när man tar upp sin mobiltelefon för att för tjugofjärde gången, stirra på skärmen och intala sig själv att man kanske har fått svar fast man förmodligen inte har sett eller hört det (fast man sitter med telefonen på ljudet två centimeter från en). Den är den väntanstid jag pratar om. Jag tror att jag har gjort så tjugofyra gånger, gånger 3 dom senaste timmarna. Nu ska jag dumpa min telefon, kasta den genom fönstret, genom glaset, springa ut och hoppa på den.....Nej, det ska jag inte alls. Jag ska lägga telefonen i laddaren, stänga av ljudet, och sätta mig och läsa en bok, jobba vidare, och känna lugnet. Yes!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar