14 augusti 2012

Påminna sig själv

Dagarna går alldelles för snabbt. Jag har sagt det förrut och jag säger det igen, ibland önskar jag at jag kunde dela mig själv i två för att hinna med att hälsa på dom människor jag vill hinna hälsa på, göra dom saker som jag övertalat mig själv att jag måste göra, och ha egentid som man faktiskt behöver ha ibland. Det är ofta man stressar runt från det ena stället till det andra, umgås med fler människor än vad man egentligen har tid med, och glömmer bort att tänka på att man ibland kanske behöver egen tid, för sig själv. Att det ibland kan vara nyttigt för en själv att stanna upp i sin egen vardag. Jag är en person som vill försöka hinna med så mycket som möjligt och som planerar in ett x antal saker jag tänker göra på en och samma dag, när jag egentligen borde sprida ut dom på två dagar för att slippa stressa runt. Det är bara så jag är. Men ibland måste man stå utanför, ta luft och påminna sig själv om vem man är och vart man är påväg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar