5 augusti 2012

Sista timmarna som 21 åring

Nu ligger jag i sängen, stirrar ner i tangentbordet, dricker te, och stirrar lite mer. För någon minut sen slog det mig att det är mina sista timmar som 21 åring. Vid tolvslaget blir jag 22 år och mina dagar som 21åring har passerat, föralltid?!? Det känns extra konstigt att tänka att jag endast fyller 22 och jag har en son som är 4. Nästan overkligt, men häftigt!! Han har gjort mig till en starkare människa, och lärt mig att se saker från ett annat perspektiv i livet.När det närmar sig födelsedagar så börjar jag tänka på saker som jag annars inte lägger ner mycket energi att fundera över. Jag vet inte om jag kan kalla det ålderskris direkt, mer än analysering av året so varit, händelser jag varit med om, personer som jag träffat under året som passerat, och stunder som skapat minnen för livet. Saker som har format mig till den jag är, och händelser som har hjälpt mig att utvecklas som människa. Saker jag ångrar, och saker jag är stolt över. Listan kan göras lång över alla tankar som snurrar runt i mitt huvud ikväll!! Men jag är stolt över mycket som jag har åstakommit under mitt år som 21åring.  Stolt över att jag har jobbat så mycket, och stolt över att jag har fixat min undersköterskeutbildning som var ett av mina mål. Det jag vet med säkerhet är att jag är tacksam över allting som jag har, över människorna som jag har runt omkring mig, och att jag ska fylla mina dagar som 22 åring med en massa skratt, kärlek och minnen som jag kommer bära med mig hela livet.



1 kommentar:

  1. Grattis Sussi, jag önskar dig ett nytt glatt år framöver!

    SvaraRadera