6 augusti 2012

Började födelsedagen med

Började födelsedagsfirandet med att bokstavligt talat ramla över en stol då jag fumlade(?) omrking i mörkret påväg till kylskåpet. Jag gick in i stolen på något konstigt sätt, så attt halva jag flög över stolen, för att sedan när jag försökte få tillbaka min kroppsvikt slungas tillbaka så att lilltån i sin tur slungades in i stolsbenet! Nä...JAG vet inte heller vad fan som hände, men jag ville skrika rakt ut, väcka alla grannar plus hela umeås befolkning,men med tanke på att jag inte ville väcka theo grimagerade jag så fult jag kunde, tog 10 djupa andetag och fumlade vidare emot kylen. Ni vet när ett av ens olika "jag" tänker "jag kommer säkert ramla över stolen om jag inte flyttar den nu" medans överjaget direkt försvarar sig med "nej du vet ju att den står där, klart du inte kommer ramla över den" MEN.... vad händer? Vad händer om man inte flyttar som i dethär fallet: stolen? Jo, såklart det överjaget sa åt det andra jaget inte skulle hända, man ramlar över den!!! Och bara för att man blev påmind om tanken man tänkte innan olyckan inträffade blir det som salt i såren, och man blir extra arg på sig själv! Från o med nu kommer jag alltid att lyssna på min första tanke för att undvika olyckor. Fiiiick snabbbesök som genast gjorde mina första födelsedagstimmar till det bättre. Tur att jag inte är långirriterad. Nu ska jag sova. Imorgon blir det fika, mys och födelsedagsfirande!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar