19 september 2012

Ikväll är en sån "överhettarkväll"

När man fattat ett beslut, men man innerst inne inte är enad eller hundra procent övertygad angående om man fattat rätt eller fel. Man kan fråga andra om råd, vad dom skulle gjort, eller hur dom ser på saken, men i slutet av dagen är det endå man själv som står där och måste fatta beslut. Beslut efter beslut som ska grunda sig i magkänslan, vad man tror är rätt eller vad det är man vill. Men ibland vet man inte själv vad man vill. För ena stunden är man fast besluten om en sak, medans det beslutet andra stunden känns helt fel. Ibland överväger man saker och försöker hitta plus och minus för att välja mellan två olika val, men om båda valen fortfarande ligger på samma nivå..Vad gör man då?

 Ibland är tankarna så pass komplicerade så att man helst av allt vill stänga av hjärnan för en stund och inte tänka, men tyvärr så funkar det inte så. Man måste trotts allt fatta ett beslut...And, I hate it.....For real. Iallafall när jag är så förvirrad över vad det är jag egentligen vill. Vill jag jobba? Vill jag plugga? Vill jag göra båda sakerna samtidigt? Kommer jag fixa att göra det samtidigt? Vad är bäst på långsikt? Vad är bäst på kort sikt? Plugga är bäst på lång sikt. Men det är jobba också. Hur kommer vår ekonomi se ut om jag tar ett val? Hur kommer den se ut om jag tar det andra valet? Vad är bäst? Det här är bara några av mina tankar som snurrar runt. Ibland överhettas min hjärna. Ikväll är en sån överhettar kväll då jag övertänker om vad det är jag vill göra och hur jag ska lösa det på bästa sätt, men hur mycket jag än tänker kommer jag inte fram till hur det är jag känner över frågorna jag ställer mig själv....Can somebody turn my brain off for a while??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar