23 september 2012

I find hapiness in the simplest of things

För mig är det viktigt att göra sin vardag mysig och uppskatta dom små sakerna i livet. Jag tycker att det är en av dom viktigaste sakerna som finns. Att faktiskt ta sig tiden att göra eller säga detdär "lilla extra" till någon kan göra en person gladare än vad man tror. Jag personligen blir glad om jag får ett fint sms från ingenstans, eller att någon säger någonting fint till mig, eller visar uppskattning på något vis. Det blir vi alla. Det behöver inte vara någonting speciellt, bara någonting utöver det vanliga. På tal om det, så ska jag berätta någonting så litet...som gjorde någon så glad. Under min tid som undersköterska på geriatriken träffade jag många människor. Vissa personer spenderade en längre tid där, medans andra endast stannade en stund. En morgon var det gröt och sylt till frukost och jag skulle gå in till en kvinna som varit där en längre tid. Jag formade sylten på gröten till ett hjärta, la upp frukosten fint, och gick sen in till kvinnan. Kvinnan som hade spenderat en längre tid på geriatriken blev otroligt glad, och sken upp som en sol resten av hennes vistelse på geriatriken. Tänk....Att någonting så litet som en hjärtformad klick sylt kan göra. Från och med dagen, insåg jag hur viktigt det är att:
Find hapiness in the simplest of things.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar