17 december 2012

4 kr per kilo...


För några dagar sen var jag och en vän på konsum. I slutet av affären såg vi allt godis som stirrade på oss från godislådorna och sa: "pick us, choose us, eat us" och då kilopriset var grymt (4 kronor per kilo enligt nas) började hon genast plocka på sig godis, och hade efter en inte så lång stund proppat en full påse. (Utan att överdriva hade påsen gått sönder om hon plockat dit mer...så fullproppad var den.) Min kära vän skrek glatt ut att 39,90, 4 kronor per kilo är grymt billigt och viftade med den fulla påsen....Jag var fullt uppe i mitt eget godisplockade och min egen tankebubbla då jag utbrast: Men, nej nas, det står 39,90 per kilo... 40 kronor per kilo inte 4!! Vi stirrade ner i våra påsar...stirrade på varann, stirrade på godisskylten...stirrade ner i nas feta påse igen, och skrattade. Ah, oj, juste, aja...Skitsamma! Nu har min vän godis till hela kurdiska släkten över både jul och nyårsledigheten! Jag börjar fundera om vi båda fuskat oss genom matten hela livet eller om vi bara var överdrivet trötta.
 
 
Puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar