21 november 2011

Don't judge the book by its cover

Att jobba med människor är ett givande jobb. Mötet mellan olika människor man träffar är så spännande, om man tar vara på mötet mellan varandra på rätt sätt. För vissa människor är det väldigt lätt att döma personer utifrån deras yttre, klädstil, och allt ni kan komma på. (Självklart) utan att själv personligt känna människan i fråga. När man sedan får upp ögonen och lär känna en människa själv, kan personen vara raka motsatsen. Jag har genom mitt jobb träffat människor som jag aldrig...aldrig ens i min vildaste fantasi, skulle kunna tro att dessa personer har gått igenom det dom berättat, och har den livshistoria som dom faktiskt har. För "det syns inte på utsidan". Jag har lärt mig väldigt mycket om mig själv genom min utbildning tillsammans med andra människor. Vissa människor har frågat hur jag kommit dit jag är, men jag har ingen jävla aning och inget specifikt svar på den frågan heller. Jag antar att det var mitt "jävlar anamma" i mig som fick mig att fortsätta kämpa, även när det var kämpigt. Det jag är hundratio procent säker på, är att jag har hittat min plats, hjälpt andra att hitta sin, och här kommer jag stanna. Idag imorgon, och så länge människorna jag jobbar tillsammans med uppskattar det jag gör.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar