12 november 2011

Vad har jag gjort nu då?

För ett tag sen fick jag ett av mina vanliga månads/vecko-ryck och bestämde mig för att möblera om lite här hemma. Jag börjde flytta runt köksbordet och ställde det åt ett annat håll, tog in min lampa i sovrummet till köket, flyttade runt sofforna, osv. När jag skulle sätta upp sovrums-lampan i köket så märkte jag att sladden inte räckte till själva uttaget, så jag ställde mig och drog.. och drog.. och drog lite mer i sladden. Tillslut fick jag den och räcka hela vägen, men när jag väl hade hängt upp lampan, och klivit ner på golvet kollade jag upp på lampan och  frågade jag mig själv "vad har jag gjort nu då?" och funderade "om upphängningen brukar se ut så hos andra människor?". Svaret blev genast nej, men för tillfället så har jag min lampa hängandes som en durkslagsliknande saxofon längst uppe i taket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar