12 november 2011

Den som kämpar han vinner

När jag var yngre så brydde jag mig inte riktigt om skolan, jag trodde helt enkelt inte att jag var en "såndär" person som kunde få mvg eller bra betyg. Jag var nöjd om jag fick G. Idag är jag raka motsatsen till den tjej jag var förrut när det gäller skolan. I veckan fick jag tillbaka mitt näst sista prov innan jag (bättre sent än aldrig) blir färdig undersköterska. Men när jag fick resultatet blev jag arg på mig själv. Inte för att jag fick ett dåligt betyg, nej. Jag blev arg för att jag fick VG+...vad är VG+? Kunde jag inte ha skrivit dendär sista uppgiften som jag var så stresad över på provet och fått detdär MVGT som jag strävade efter. Varför var dom tvugna att byta ut M:et mot ett + så det blev MVG? Sista provet nästa fredag, sen äre bara praktikveckorna kvar. And after that, är jag helt färdigutbildad. Så som jag krigat med denhär utbildningen. Äntligen ser jag mållinjen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar