20 december 2011

Julgransattacker och granpyntning

Idag tog jag bilen till en affär som jag visste hade billiga granar. Efter en lång tids sökning efter någon människa som jobbade där...kom dom fram till att alla granar där var slutsålda Fan, tänkte jag och drog vidare på nästa affär, där även dom konstaterade att granarna var slutsålda. Jag medger att jag fick en julgranspanikattack ju fler affärer som sa att alla granar var slut. Tankarna gick så långt att jag tänkte fråga om jag kunde få ta ner granen som hängde i obs taket....klädd och klar, men jag drog vidare och tänkte tredje gången gillt.. som vanligt. Tillslut, några julgranspanikattacker/ affärer senare fick jag tag i en granjävel och kände en stor lättnad. Trotts att jag tydligen var ute i sista stund (jag tyckte jag var ute i god tid, som vanligt) kommer även jag och Theo få ha en julgran på julafton. Dagen har vi spenderat med att klä granen. Glittret tog slut efter halva granen, men vad gör det? Vi fick ju hem en gran, tillslut! Har aldrig uppskattat en gran så mycket. Nu sitter Theo brevid mig och sjunger "räven raskar över isen" som godnattsång, det finns hopp om julkänslan iallafall.


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar