20 december 2011

Ibland önskar jag

Känner hur mycket jag vill skriva ut just precis i dethär inlägget, men jag vet inte vilka ord jag ska använda mig av. Mycket som händer just nu. Många känslor och tankar som snurrar runt i huvet om alla möjliga människor i min närhet. Fler tankar än jag känner att jag har tid och energi att lägga ner på.  50 % av alla tankar orkar jag tänka på...Resten skjuter jag upp tills imorgon, nästa år, eller dagen efter det. Hatar att känna när jag inte vill känna. Hatar att tänka när jag vill tänka som minst. Kanske låter sjukt, låt det låta sjukt. Ibland önskar jag att det fanns en paus-knapp på både hjärna och hjärta. Oftast inte, för då äre bra. Men när väl vissa stunder kommer, med alla dessa tänkar-attacker och jag börar tänka alldelles för mycket.... skulle det vara så jävla skönt att bara få stänga av, bara en stund.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar