30 maj 2012

Den bittra fasaden kommer lysa igenom

Nu äre dags, dags att ge 110 procent.  Det är inte direkt som att jobbantagningsbesked dimper in i brevlådan av sig själv. Man måste ju faktiskt anstränga sig  lite själv ocskå. Jag har nöjt mig med att vara vikarie på ett x antal ställen ett längre tag, men nu känner jag att det inte fungerar längre pga ekonomiska skäl. Därför skrev jag natten till inatt ihop ett grymt CV som jag ikväll har skickat ut till ett x antal ställen. För mig är det väldigt viktigt vart jag jobbar. Jag söker mig inte vilket jobb som helst. När man jobbar med människor är det otroligt viktigt att tycka om sitt jobb. Enligt mig kommer alltid det bittra fasaden lysa igenom leendet på jobbet om man inte gillar sitt jobb, det märks såå väl. Jag personligen ansöker endast jobb som tilltalar mig och verkar intressanta. Vissa kanske tycker att det är konstigt, jag tycker att det är smart. Jag vill inte hamna på ett ställe som jag längtar bort ifrån direkt jag kommer in genom dörren. Vissa kanske tycker att det är osmart, jag själv tycker det är smart. Jag vll inte bli någon som inte gillar mitt jobb och sitter och är bitter över hur mycket jag inte trivs på min arbetsplats. Jag vill kunna gå till jobbet och ge 110 procent och känna att jag trivs. Inom kort kommer jag ha fast jobb. Just wait and seee....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar