27 juni 2012

Kaktusen är död kaktusen är död

Okej, med alla kort på borden. Jag har aldrig förstått mig på blommor och växer. Jag har försökt att förstå mig på dom fram tills idag. Idag fick kaktusen min bägare att rinna över. Jag vattnar alltid för mycket så dom drunknar ihjäl, eller så vattnar jag för lite så dom törstar ihjäl. Det finns som ingen mellanvattning hemma hos mig.  Droppen idag var då jag till och med insåg att jag låtit min kaktus som har levt i 10 år (innan den flyttade hem till mig..hehe)! Ja elin, det är kaktusen som jag fick låna av dig som jag skulle sköta om tills du fick egen lägenhet! Den som vi bråkat om så länge och den du sa att jag skulle ta med till dig i inflyttningspresent (fast att det är din) istället för min melon. Jag vet att du sitter och är as arg för att du lånade ut den på långlån till mig, men.... Nu är den helt uttorkad...Du kan få igen krukan. Nu när även jag dödat en kakus som jag fick låna på långlån, är det lika bra att inse att jag inte kan hamtera blommor. Jag trodde att man behövde vattna den (kaktusen) en gång någon gång per år, men tydligen hade jag fel. När till och med den nu dog/törstade ihjäl...Kommer jag hädanefter inte placera i blommor i mitt hem, för allas(mitt och blommornas) bästa. Trodde att jag kunde lära mig att ha "gröna fingrar"...visst säger man så? Men näe, jag kommer aldrig bli någon blommmmänniska.Ger därför upp min karriär med att köpa blommor och kommer hädanefter endast att hålla mig till min räddning (se bilden nedan) plastväxter! Tur att det finns lösningar på allt....






1 kommentar:

  1. En fluga gick bort häromdan!! nu vare kaktusen tur. hmmmm...jag tror karma börjar röra sig snart om d fortsätter såhär :P

    SvaraRadera