21 juni 2012

Så jag tillkallade förstärkning

Vart ska jag börja? Med tanke på att jag inte spenderat många timmar hemma sedan jag slutade jobba idag men nyss la mig pladask i sängen, ska jag berätta dagens händelse. Vi skulle fara och handla, tog med en cd skiva och skruvade upp volymen i bilen, vevade ner rutorna och gasade iväg emot obs. Vi virrade omrking inne på affären i cirka en timme, när vi en halv kundvagn senare kom fram till kassan. Väl framme la vi upp våra varor, och dom började blippas in, då jag efter ett x antal varors inblippande började fundera över vart min legitimation var, för att kunna handla på jobbkortet. Kön blev längre och längre, och jag började böka runt och svänga upp och ner på väskan fortare och fortare...då jag tillslut, förtvivlat insåg att jag hade glömt mitt legg. Aha så vad gjorde jag då? Jag började självklart förklara varför jag hade glömt min legitimation hemma, och undrade om dom inte kunde göra ett undantag och ringa mitt jobb för att mitt jobb skulle säga att jag faktiskt var jag och att jag jobbade där. Min diskussion om att jag var jag fungerade riktigt dåligt, och jag märkte hur kunderna bakom mig blev mer och mer irriterade och undrade vad fan jag höll på med. Jag log glatt emot dombakom mig (den glada människa som jag är) för att lugna ner kön bakom mig, men möttes endast av arga blickar.. Jag satte då plan B i verket och ringde  jobbet, förklarade att jag glömt min legitimation, att jag stod i kassan och stoppade upp hela kö-systemet..och att jag inte visste vad jag skulle göra, då min kära arbetskollega snällt sa "Det är sånt som händer, jag hoppar upp på vespan nu direkt. Där om 10. HAJJJ". Hanldningen resulterade i att min arbetskollega att fara med vespa från jobbet,att jag gjorde en köbildning inne på obs, och att jag jobbade över. Det ska vara jag som lyckas irritera och inkalla förstärkning för en enkel torsdags handling, ni vet...Jag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar