11 juni 2012

Semesterresa blev jobbresa

Imorse när jag vaknade, vaknade jag upp av ett sms "du behöver inte stressa idag =) " Nähä? tänkte jag och tankeverksamheten gick upp till 2324 varv i sekunden.Vad var det jag hade missat nu då? Var det någon som hade skickat sms till fel person, och smset egentligen skulle till någon annan än mig? Självklart var jag tvungen att kolla upp vad det var frågan om, med tanke på att jag hade planerat att åka på semester idag. Så jag lyfte upp telefonen och ringde upp och frågade vad det var frågan om. Tydligen skulle jag jobba idag. Jag har koll på att jag stundtals är riktigt förvirrad, men så förvirrad att jag glömmer bort att jag ska jobba är jag inte. Jobbpass har jag alltid koll på no matter what...(förutom idag, då passet inte var inlagt i mitt schema) Jag och Theo hade egentligen planerat att fara på mini-semester idag, men så hamnade jag på jobbet! Semesterresan blev därför inställd och blev istället en jobbresa, och nu sitter jag på jobbet med kaffe i högsta hugg like always. Tänk vilken tur att vi inte drog och semestrade redan imorse!! Det hade kunnat upptstå problem om vi redan hade packat våra väskor och dragit.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar