8 juli 2012

Skillnad på själv & självständig

Har ni tänkt på vilken stor skillnad det är på att vara själv och på att vara självständig? Jag är van att vara det ena men inte det andra, medans andra är vana att vara det andra och inte det ena. Jag har aldrig tidigare tänkt på vilken stor skillnad det faktiskt är mellan själv och självständig. Har på senaste tiden funderat riktigt mycket över skillnaden, ickeskillnaden och kommit fram till en hel del. Det är bra att ha tänkarkvällar för sig själv ibland. Jag brukar i princip aldrig ha det, stormar alltid omkring från den ena platsen till den andra, det första jobbet till det tredje, and so on. Men när jag väl har mina tänkarkvällar kommer jag fram till saker som jag aldrig tidigare ens funderat över. Jag har tillexempel kommit fram till att jag faktiskt älskar mina tänkarkvällar. Det är då jag kommer fram till saker som är viktiga, mål jag vill uppnå, och situationer jag helst vill slippa i framtiden. Det är då jag tar mig tid att tänka och för en stund lämna vardagsbubblans stressmoment. Det är rätt nyttigt faktiskt....


1 kommentar:

  1. Vad är skillnaden då? :)
    Everything happens for a reason. Tror du på det?!

    SvaraRadera