4 december 2012

Att ha en tro

För ett tag sen slog det mig att för många människor är tron på livet, just livet. För andra människor har tron ingen betydelse. Vissa människor växer upp med föräldrar som är troende. Vissa gör det inte. Jag själv känner jag mig splittrad då det gäller tro och religion. Min tro är en blandning av många religioner. Många i min närhet är muslimer, med handen på hjärtat är dom flesta av mina vänner islam som tro. Det är mycket inom islam som är smart. Mycket som tilltalar mig och som jag tycker är oerhört bra. Samtidigt är jag endå inte riktigt troende. Jag tror på en tro, men den tron handlar mest om att vara en bra medmänniska, och hjälpa andra och är en blandning av olika religioner. Ju mer man läser, ju mer är det som tilltalar en. Ju mer man läser, ju mer kan livet skrämma en. Ju mer man läser, ju mer kan livet tilltala en. En dag...En dag kanske jag blir troende på en religion. Idag, har jag min egen tro och tror på någonting.
Faith is taking the first step
even when you don't see the whole staircase

1 kommentar:

  1. Om du skulle undra nått om Islam lr har frågor så det e bara o fråga mig:)

    SvaraRadera