12 november 2011

Ingenting med måtta

 
När jag väl sätter igång med ett projekt, eller tycker någonting känns utöver det vanliga som gör vardagen till det mysigare, så går det alltid till överdrift. Det spelar ingen roll om det är kaffe, jobb, chocklad, ommålning av dörrlister, det går alltid i österstyr. Hösten har äntligen kommit hit (borde vara vinter vid dethär laget, men eftersom vi inte sett skymten av en enda snöflinga än så är det fortfarande höst). När det nu blivit mörkare så är det alltid lika mysigt att krypa ner under täcket, bunkra upp med godis, och tända ljus. Jag uppskattar hösten, och tycker det är väldigt mysigt.. som vilken annan människa som helst. Men idag när jag skulle tända ljus så såg jag att min ljuspåse som jag köpte för några dagar sen nästan var slut.  Tror att jag måste börja tänka på min ljus- konsumtion med tanke på att jag eldar upp en påse värmeljus på några dagar? Varför ska jag alltid överdriva med mina mys-faktorer och andra projek!

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar