19 augusti 2012

Räktbåtsturne med räkbuffe

Ärligt....gårdagen, vad säger man? Jag är typ fortfarande mätt efter 3 timmars konstant räkätande. En tur på 3 timmar med räkor överallt, påfyllning hela tiden ett trevigt tjejsällskap och som avslutning, en räkrapp. Vi hade tänkt på att åka räkbåten länge men så plötsligt, var vi på båten. Självklart var det en vattenskoter som gasade förbi oss mitt i lugnet som gjordde att hela båten köksinredning flög omkring i båten, men vi tog oss levande runt och tillbaka. Kaptenen sa att det hände cirka en gång per år att det blir sådär vågigt så sakerna börja flyga omkring, självklart var det då vi satt på båten. Att göra saker som man inte brukar göra är nyttigt för en. Jag fick som vanligt ett lyckorus då jag kollade ut genom fönstret och tog en räktugga och sa till alla "jag blir typ så lycklig så jag gråter?" Folk tittade lite småkonstigt på mig för att dom förmodligen trodde att jag var lycklig över räkmackan jag just tuggat en tugga av, men det var hela grejen. Känslan, solen, båten, folket. Ibland är det dagar som man verkligen känner att man lever och älskar livet extra mycket, räkbåten och dom 3 timmarna var en sån dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar