20 oktober 2011

Jag stängde dörren och låste igen

Jag stängde dörren och låste igen. Jag minns inte riktigt hur länge jag bara stod och tittade rakt framför mig. Med flyttlådor upp till knäna kunde jag knappt ta mig framåt och där stod jag och tittade på mitt liv, nerpackat i kartonger. Plötsligt hade min vardag förändrats 360 grader, och skulle bli till en vardag jag lovat mig själv att jag aldrig skulle befinna mig i. Det hade jag till och med skrivit i mitt framtidsbrev till mig själv som jag skrev i 6e klass.

Hur och vad var anledningen till att jag hamnat här? Jag stod i hallen med nyckelknippan i min hand. Nycklarna som var till mitt nya liv.. framtiden. Jag minns inte riktigt vilka tankar som snurrade runt i mitt huvud just den stunden, men jag kommer igåg att det var blandade känslor. Jag vet än idag inte hur det kom sig varför jag hamnade i en situation som jag enda sen jag varit liten hoppades på att aldrig hana i, det enda jag kommit fram till är att det var där vår nuvarande vardag började.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar