15 januari 2012

Min frukost exploderade...

När jag väl kom till jobbet var jag sjukt hungrig, så hungrig att magen kurrade. Jag snabbade mig till köket för att koka ägg. Jag satt länge och kollade på dom, men blev uttråkad och gick och delade medicin tills dom skulle koka klart. När jag kom tillbaka till personalrummet hörde jag någonting som small, samtidigt som jag tänkte "äggen!" och sprang till köket och kollade på dom. Jag möttes av ett av tre exploderade ägg som låg utspridda över diskbänken, golvet, och i fläkten. Jag dog av skratt när jag såg dom. Ännu en gång slog "hur lyckades jag med dethär?"tanken mig. Jag öppnade balkongdörren och satte på fläkten för att vädra ut explosionsäggslukten. Dagens lärdom: ställ alltid äggklockan om du ska göra annat under tiden du kokar ägg, chansen är stor att du glömmer bort äggen och blir utan ägg, och möts av en explosion.




1 kommentar: