29 juni 2012

Jag blir alltid så känslig

När jag gasade till jobbet imorse var jag den enda bilen ute på vägen? Är jag den enda som inte har tagit semester i sommar..eller? Kände mig som rallydrottnigen på vägen då jag kom gasandes med nedvevad ruta solen skinandes på mig och musiken pumpandes i högtalarna! Om folk i husen jag gasade förbi sov innan jag kom, kan jag ju  meddela att dom vaknade efter jag gasade förbi!!! Igår fyllde farmor år, och dikten jag skrev här igår..skrev jag ut och ramade in i en tavelram! När jag och theo kom till farmor och hon öppnade upp den, frågade hon om det var samma dikt som på internetet(Ja, hur kunde farmor veta att dikten fanns på internet?) Tydligen så hade hon hunnit höra dikten av mina andra släktningar som hade hunnit vara och firat farmor innan jag kom dit, (innan jag ens hade hunnit rama in den!) Theo frågade i samma veva när den riktiga presenten skulle komma, och sa att en tavla inte är en riktig present. Han tyckte att vi skulle gett farmor en ferarri istället. Hon blev rörd och glad då hon läste dikten iallafall, så jag antar att hon nöjde sig med dikten jag skrev istället för en ferarri. Jag blir alltid så känslig när jag ser min farmor rörd. När hon blir rörd blir jag rörd, och när min farmor blir rörd blir min pappa rörd, som i sin tur gör så vi alla sitter rörda! Släkten är värst, släkten är värst. Inatt sov jag och Theo hos farmor,. kände mig som ett litet barn igen. Jag sover alltid så gott och tryggt på natten hos farmor, min stora trygghet. Nu åter till jobbet (först, kaffe i solen)!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar