24 juni 2012

Överjaget, underjaget och en jävla massa jag

Överjaget, underjaget, och en jävla massa jag. En tanke, flera tusen känslor, samtidigt. Någonting som man vet är fel, men som man gör endå, eller tvärt om. Känslor som tar över tankar, tankar som tar över känslor. Känslor som försvinner, eller som man trott försvunnit, som kommer tillbaka som en blixt från ingenstans. Dom tre jagen som krigar emot varandra, och i slutändan beslutas ens beslut utifrån vilket av jag:en som vinner. Det är inte lätt ibland, ibland är det jävligt svårt. Ibland är jag djup, ibland är jag inte djup. Idag är en dag som alla mina 3 jag har krig, med varann. Ett stort krig inuti mig, stort som andra världskriget. Ni kanske tycker att jag yrar, låt mig yra. Ibland måste man lätta på sitt hjärta och sina tankar, ibland blir tankarna för många, dethär är mitt sätt att lätta på mitt hjärta.



1 kommentar:

  1. OJ!! Låter jobbigt men ändå bekant.
    Hjärnan reglerar känslor, låt den göra sitt jobb tycker jag.
    Gamla känslor är INGET och ta upp till ytan igen. Gamla känslor kommer upp igen för olika anlidningar, saknad eller ensamhet. Vad än d händer och va än man mår, man ska absolut inte ta upp de känslor igen eller även ha kontakt med de. vet inte detaljerna, men om det inte har funkat en gång så lär det inte funka nu heller.
    Efter alla år, erfarenhet, det jag varit me om och det jag har hört och sett kan jag skriva med stort säkerhet att gone is gone, riva inte upp gamla sår igen, om de rivs upp, de kmr att göra ännu mera ont än första gången.
    Som sagt jag vet inte detaljerna eller kanske missförstod inlägget...i vilket fall så är det kanske bra och veta det :)
    D kmr att bli bra :-D

    SvaraRadera