23 juni 2012

Karma is only a bitch

Jag sitter i peronalrummet på jobbet...Det är några timmmar kvar tills jag får hoppa in i bilen och gasa iväg hemåt, känner mig sjukt seg i huvet och har haft mat-koma sen vi grillade kl 5. På tal om personalrummet, var det en fluga här inne nyss. Den flög runt runt runt..och runt mig, och direkt jag viftade bort/försökte slå till den kom den kaxigt tillbaka igen och satte sig på min arm, eller någonstans där jag kunde se den.Med en fluga på 1 cm med vingar VS slowmotion sussi var det inte lätt att hinna fånga den. Fick därför en brilliant ide att ta ett A4 block för att smälla till den. Jag krigade runt i personalrummet med blocket i ena handen och flugan flygandes i cirka 3 minuter (ja det tog ett tag....). Tillslut slog jag till den, och den blev plattare än en pannkaka. Direkt jag hade insett att jag faktiskt dödat den, kom tanken upp i mitt huvud "Karma is only a bitch if you are" Ja.....meningen tog fram min djurvänliga (och tydligen flugvänliga) sida av mig själv. Sitter nu och har ångest att jag slog ihjäl den.....Undra vad karman kommer föra med sig för otur efter flugihjälslagningen.....

1 kommentar:

  1. Du klarar dig nog tror jag. Karma sysslar med mer allvarliga saker :)

    SvaraRadera