18 augusti 2012

Från botten av sitt hjärta

Ibland har man dagar då man tänker. Dagar då man tänker så mycket så hjärnan nästan överhettas. Man tänker om livet i allmänhet och hur man lever sina dagar. Ibland kommer man fram till svar och tar beslut på frågor som man ställt sig själv länge,  ibland tänker man utan att komma fram till svar. Ibland ställer man sig frågor som man ställt sig själv hundratusentals gånger, men utan att komma fram till svar. Ibland frågar man sig själv varför man handlade på ett visst sätt, och ibland vill man inte ens veta svaret själv. Ibland frågar man sig själv "varför i helvete gjorde jag sådär?" och ibland tänker man på dom bästa stunderna i ens liv. Det är inte ofta jag har stunder då jag verkligen sätter mig ner och tänker, men då jag väl gör det, kommer jag fram till beslut som jag från botten av mitt hjärta vet är rätt för mig. Och det är det som räknas. Dom beslut som jag tar, från och med nu, är dom besluten som jag tror på, är värt att satsa 110 procent på. Och, det kommer jag göra. Ibland behöver man tänkardagar för att komma fram till vad det är man själv vill, från botten av sitt hjärta. Jag har mitt liv i mina händer, och det jag vill, är det som är värt att satsa på.

Some people are going to leave,
but that's not the end of your story.
That's the end of their part in your story.

1 kommentar:

  1. Japp, det kan ta flera tänkardagar för att komma fram till vad det är man vill och ibland tar d flera år!!!! Jag tror på att svaret till frågan ''vad vill jag?'' finns i varenda person. Varje person har svaret inom sig, det är bara att leta...ibland vet man var ligger svaret man kan inte komma fram till det pga alla hinder som står i vägen mellan en och ens själv. Dessa hinder kan vara andra distraherande tanker, negativa tanker, dåligt själv frötroende, rädslan...massor. Tricksen är att smyga runt alla hinder och som du sagt känna att svaret man kommer fram till kommer från botten av hjärtat!!!

    SvaraRadera