14 september 2012

Får jag aldrig gå o sova?

Jag sitter på jobbet nu och undrade nyss vad fan klockan var, vilken tidpunkt på dygnet det var, och undrade om jag aldrig ska få gå hem och sova. För en sekund trodde jag att det var mitt i natten och att jag jobbade natt med tanke på hur trött jag är och hur mörkt det är ute...oförvirrad människa? Innan jag gasade iväg till jobbet spenderade jag dagen tillsammans med farmor. Jag skulle egetnligen hjälpa henne att plocka bär men med tanke på att det var storm och regn ville jag inte blåsa bort, så vi bestämde oss för att göra det en annan dag. Istället  började jag städa omkring i huset. På tal om att städa omkring... så blir farmor alltid såååå stressad då jag börjar röjja omkring hos henne. Hon vill alltid ha koll på vad det är jag sysslar med, så hon sitter och sneglar på mig från stolen i köket (så att jag inte ska kasta iväg någon gammal burk eller något lock som hon sparat på flera decenier) Söta farmor. Jag försöker lära henne att det inte gör någonting att jag röjjer bort lite burkar med tanke på att hon har 10 stycken likadana  plus ett helt skåp till med andra burkar. Men, det är svårt att lära en gammal hund sitta...som man så fint brukar säga här i sverige. Just nu är det lungt på jobbet. Jag sitter och hostar och inser att trotts mitt tappra försök att käka 10 kg frukt på en dag, dricka ingefära och te så slipper jag inte undan höstförkylningen. Nu ska jag dricka te (igen)...Jag håller fortfarande hoppet uppe om att te och min påse vicks blue hjälper mig att bli frisk, vi får seee om mitt hopp gör mig frisk, jag försöker ju intala mig själv om att det hjälper iallafall. Det brukar funka...oftast ialalfall..

 


1 kommentar:

  1. Det var ett tag sen du skrivit, publiken började undra va hände med dig :)
    Visst är det så att våra äldre är dom klockaste och varmaste personer som finns :)
    Hoppas det bli en lugn natt för dig.Krya på dig :)


    SvaraRadera