19 november 2012

Dax för relaxx?

 
Ikväll är en "I miss my family" kväll. Fan vad jag saknar att ha dom i samma stad. Att kunna gå över till mormor och käka pannkaka i förbifarten eller att bara kunna gå förbi mamma och  kolla i gamla fotoalbum och känna mig liten igen för en stund. Jag hatar verkligen det långa avståndet till mina släktingar. 40 mil är inte direkt powerwalksavstånd liksom. Känslan av att vilja vara på en plats och känna sig liten igen för en stund, samtidigt som man har en vardag då man måste vara vuxen är verkligen ingen bra känsla. Har sagt det förrut och jag säger det igen, ibland önskar jag att jag kunde dela på mig och vara på olika ställen samtidigt. Har tagit på mig ett x antal jobbpass för mycket på sista tiden, allt för att få vardagen att gå ihop. Gått på standby och inte åkt iväg ett x antal månder, allt för att inte missa jobbpass som skulle ge extra pengar.  Men jag känner att jag behöver en resa snart. För min egen och alla andras skull. Behöver andas och ladda upp med ny energi till mina nya projekt. Samla kraft. Pausa mitt jobb&penga beroende. Njuta. Andas. Yes. Låter bra. Dax för relaxxxxxxx....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar