9 december 2012

En halv julgran....

Tillbaka till verkligheten och rutiner...Tillbaks till vardagen. Blev hämtad på flygplatsen, och inte långt efteråt kom världens bästa Theo hem. Med tanke på att det snart är jul bestämde oss för att börja dra fram granen. Jag och Theo promenerade därför ut till förrådet, där jag möttes av ett kaos (eftersom jag bara slängt in saker, stängt igen dörren, och inte tänkt på att jag en dag kommer öppna dörren). Julgranen låg läääängst in i kaoset, och egentligen ville jag smälla igen dörren direkt jag öppnade den, men irritationen växte, granen skulle fram, och jag började dra, trycka, knuffa och slänga omkring saker...så efter några miuters kämpande hade jag fått ut den! Så kanske skulle vi få börja pynta vår fina gran?  Nej..tyvärrr inte. Hetsig som jag är försökte jag dra ut heeela julgranen ur kartongen samtidigt, men då jag började dra, tog jag i för hårt så julgranstoppshållningen gick av! Brak o knak lät det...O så var grantoppen förstörd. Alltså...Ja..sånthär händer ju bara mig. Hetsig som fan heeelt utan tålamod började jag promenerade till garderoben och hämtade karlssons klister, med tanke på att det i princip ska gå och limma ihop hus med....Meeeeeeeeen tyvärr, karlssons funkade inte på vår julgran. Theo började undra vad det var frågan om, men jag sa att mamma fixar dethär ingen fara. Nu sitter vi alltså med en halvt  ihopbyggd julgran, utan julgranstopp. Men inte nog med det....När vi insåg att det inte gick att fixa, gick jag och Theo ner till bilen för att gasa iväg och handla. Vi satte oss i bilen, tog på bälte och jag vred om nyckeln....Och som pricken över iet, vad tror ni händer? Bilen har inget batteri.Jag vrider o vrider o vrider o vrider, tar 5 djupa andetag, innan jag meddelar Theo att även bilen är trasig, och säger åt honom att vi får ta en promenad istället...Man ba hejjjjjjjjjjj vardagen jag är tillbaka. Juste..inte nog med det, en fisk hade dött också! Viiilken kaos dag, tur att jag haft bästa stockholmsresan, och tur att jag helldre skrattar mig igenom motgångarna istället för gråter, annars hade jag förmodligen fällt ett x antal tårar idag.... Nu håller vi tummarna att morgondagen blir grymmm...
 


1 kommentar:

  1. Haha typiskt ;) Sådär blir det alltid för mig med, när jag ska fixa något själv går det åt helvete, trots att det inte är något avancerat jag ska göra, det går bara inte att genomföra det smärtfritt, alltid är det något som ska gå fel, haha.

    SvaraRadera