23 december 2011

Jag som är som skalman själv

Idag har jag och Theo spenderat dagen på stan och inhandlat dom sista julklapparna. Som vanligt var jag ute i sista sekund bland alla julgalna och julhysteriska människor som var lika stressade som jag över att dom inte hunnit med att handla tidigare. Jag som är seg som skalman själv, och inte den som stressar upp mig i första taget (vanligtvis), blev tillochmed stressad av människorna runt omkring mig. Dom knuffades, rev ner halva affärens inredning, och trängde sig i kön och trodde att dom var osynliga. Allvarligt, kan folk lugna sig lite i jul-hysterin? Hälften av sveriges befolkning kommer ju få hjärtattack innan tomten kommer. Idag kom mamma och hennes kille hit. Nu har vi just ätit middag o fikat lite. Klapparna ligger under granen och nu ska jag bara luta mig tillbaka. Känner att det är dags att känna lugnet lite i all hysteri runt omkring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar