8 juli 2012

Jag sov som törnrosa

Imorse när jag hoppade att nattpasset kände jag mig mer död än levande. Mina ögon var rödsprängda och det enda jag kunde tänka på var min säng. När jag gasade från jobbet kände jag att jag det var bilen som körde och inte jag. Är huvet dumt får kroppen lida, och även om jag är en duracellkanin tar även mina batterier slut ibland. Jag bestämde mig för att fara till min stora trygghet, farmor. Jag gasade dit, drack en kopp varm chocklad och deckade som törnrosa,  fram tills klockan sju ikväll. Dom sömntimmarna är länge för att vara jag. Jag har aldrig känt mig så utvilad som jag gör just nu, och nu äre dags för nattpass nummer tre. Duracellkaninen har laddat upp både kaffebryggaren och sina sömntimmar, och nu, nu är jag redo.


1 kommentar:

  1. En riktig kämpare är du :) för mig var d max 3 nätter, klarar inte av mer. En gång jobbade jag 4 nätter i rad men jag var okontaktbar då. gick inte o prata m mig då...var en riktigt zombie :)

    Schyst att du fick en matlåda av din vän. Nej, inte alla som har vänner som skickar matlådor till jobbet men jag gör d iaf o mina nära gör d också till mig :)))

    Hoppas du får en lugn natt på jobbet, lycka till :)

    SvaraRadera