10 juli 2012

Vart går gränsen

Nu såhär på nattkvisten börjar tankeverksamheten som vanligt tänka mer än vanligt. Många personer i min omgivning är väldigt glada och sociala mot människor, det bara är så dom är som personer. Dom har lätt för att kommunicera med människor och är väldigt utåtriktade och glada. Det är lätt att man ses som flörtig då man är en glad och social person, och då undrar jag. Vart går gränsen mellan glad och social, och flörtig? Ses alla glada och sociala människor som flörtiga, eller är det endast vissa? Kan man idag inte vara en glad och social person, utan att framstå som en flörtig människa?


1 kommentar:

  1. Tyvärr, det är lätt o misstolka glada och sociala människor. Om man ler o hälsar på en person man inte känner kan uppfattas fel, eller ler och hälsar på en sem.vikarie eller erbjuda skjuts till någon man jobbar med som bor gränne med en kan också uppfattas fel. Man kan uppfattas som flörtig. Jag var tvungen ett tag att ta på mig den kalla masken men jag trivdes inte me det, jag orkade inte, det var inte jag.

    Då försökte jag hitta på nn annan lösning och kom fram till att det är bäst att vara professionell, seriös men ändå trevlig åtminstonde på jobbet. Då delades åsikterna om mig i två. Den ena va att jag är seriös och högfärdig och den andra åsikten (största gruppen) va att jag är flörtig (fortfarande).
    Då tänkte jag att det är inte mitt fel om andra missuppfattar mig, jag tror det är någonting speciellt man kommer med som person som inte alla har det. jag menar, det finns många som är trevliga och sociala med det är inte alls alla som blir missuppfattade!!!
    Då kom jag på en rolig, klassisk gammal story vi har i mitt hemland och bestämde mig att vara mig själv med lite försiktighet...och då funkade det!! (tror jag) :))

    SvaraRadera